Jornada Estratègia d'Empresa: Clúster Sectorial - Sessió especial pel sector fusta, moble i hàbitat Imprimeix

 

 


 

 

El dia 26/03/2014, a les 12:00 tindrà lloc la jornada:

 

ESTRATÈGIA D’EMPRESA: CLÚSTER SECTORIAL

Sessió especial pel món de la fusta, el moble i l’hàbitat

Gremi de Fusters de BCN

26 de març 2014, 12:00 h

Sala d’Actes, ACCIÓ, Passeig de Gràcia 129

 


 

Agenda de la jornada:

12:00 – 12:15 Acreditacions

12:15 – 12:35 Benvinguda i presentació: La Política de Clústers.

Sr. Antoni Maria Grau, Director General d’Indústria

12:35 – 13:05 El treball amb clústers a Catalunya

Sr. Roger Ylla, Cap de Noves Oportunitats de Negoci, Àrea de Dinamització de Clústers, Unitat de Desenvolupament Empresarial

13:05 – 13:30 El cas del Clúster Tèxtil Moda de Catalunya

Sr. David Garcia, Director Executiu del Clúster Tèxtil i Moda de Catalunya

13:30 – Preguntes i tancament

 


 

Inscripcions (places limitades): Tel. 933 233 200 i al correu electrònic:  Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

Lloc: Sala d’Actes, ACCIÓ, Passeig de Gràcia 129

 

 


QUÈ ÉS UN CLÚSTER?

Un clúster és un grup d'empreses del mateix negoci amb un mateix repte estratègic.

És un canvi de visió estratègica i de posicionament de mercat:


PROJECTE, EN LLOC DE PRODUCTE

EN GRUP, EN COMPTES DE SOL


El clúster esdevé un instrument altament efectiu per reforçar la competitivitat de les empreses, ja que permet desenvolupar: habilitats clau, tecnologies i relacions en xarxa entre fabricants, clients i proveïdors.


Els principals protagonistes dels clústers són els empresaris, ja que en formen la base i en parlen en clau d'estratègia competitiva.


El treball de dinamització de clústers que vol impulsar el Gremi de Fusters, Ebenistes i Similars de Barcelona a través del seu projecte FUTUR SECTOR FUSTA, i amb la col·laboració d’ACC1Ó, permet incrementar la competitivitat de les empreses a partir de la detecció i implementació de les estratègies d'èxit del negoci.

 

Està àmpliament constatat que no hi ha sectors d'èxit, ni sectors en crisi, sinó estratègies guanyadores, i estratègies obsoletes en tots el sectors.

 

CANVI ESTRATÈGIC: PARLEM MÉS DE PROJECTES I NO TANT DE PRODUCTE.

 

El clúster esdevé l'instrument òptim per detectar i implementar models de negoci amb perspectives de creixement en conjunts d'empreses que comparteixen els mateixos reptes estratègics.

 

En aquest sentit, els projectes empresarials són el principal output de la dinamització d'un clúster.

 

En un entorn marcat per la competència global, sorgeixen nous reptes per la competitivitat de les empreses. Aquests reptes exigeixen un nou posicionament competitiu en l'àmbit internacional per la indústria catalana (formada majoritàriament per petites i mitjanes empreses amb un nivell mitjà de productivitat i amb poca presència de sectors de nivell tecnològic alt).

 

Per adaptar-se al nou context global i assolir nous avantatges competitius resulten fonamentals: el replantejament estratègic, la millora en la capacitat d'innovació tecnològica i l'avenç en altres tipus d'innovació.

 

A QUI S’ADREÇA LA SESSIÓ?

 

El programa de canvi estratègic d'ACCIÓ, com a instrument de desenvolupament de clústers, recolza projectes empresarials d'alt impacte i s’orienta a empreses que volen canviar el seu model de negoci i disposades a emprendre projectes cooperatius.

 

Gràcies a aquest programa s'han generat nous models de negoci d'empreses madures que han capturat les corbes d'experiència dels directius i les habilitats tecnològiques disponibles. Generant un banc de projectes de nous negocis innovadors, el programa s'ha convertit en un instrument de canvi industrial altament efectiu.